اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تامین ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز (۱۱ تیر ۱۴۰۳) چه گذشت؟ | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

برگزاری نخستین رویداد شناسایی دارایی‌های نوین شهر در کارخانه نوآوری مشهد

  • کد خبر: ۱۵۰۴۷۱
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
برگزاری نخستین رویداد شناسایی دارایی‌های نوین شهر در کارخانه نوآوری مشهد
رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از برگزاری نخستین رویداد شناسایی دارایی‌های نوین شهر با عنوان ثروت پنهان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرزاد اصغری‌پور، در نخستین رویداد شناسایی دارایی‌های نوین شهر اظهار کرد: در سال‌های گذشته مشاهده می‌کردیم تمرکز شهرداری بر روی دارایی‌های مشهود و تکراری مانند زمین املاک، مستغلات، تجهیزات و ... است. این دارایی‌ها به شدت محدود و تمام شدنی هستند. برای اراضی که در اختیار داریم به جهت اسناد مالکیت، قابل فروش بودن و موضوعات دیگر تحت فشاریم، لذا براساس تصمیم گرفتیم به دنبال دارایی‌های دیگری برای شهرداری باشیم، در تمام دنیا در شهرداری‌ها دارایی‌ها فقط املاک و ... نیستند.

وی افزود: برهمین اساس از ابتدای امسال در کنفرانسی که به صورت بین‌المللی برگزار شد از طریق دبیرخانه متروپلیس به صورت آنلاین شرکت کردیم. در این کنفرانس گفته شد «شهر‌های بیشتر توسعه پیدا می‌کنند که بتوانند دارایی‌ها خود را بهتر شناسایی کنند» و آغاز این رویداد از اینجا آغاز شد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به مطرح کردن ایده و ارائه آن و در تابستان امسال طرح با عنوان ثروت پنهان به معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، ادامه داد: هدف اصلی ترغیب کارمندان شهرداری بود که هر چیزی که به نفع شهرداری است و تاکنون از دیده‌ها پنهان مانده است را شناسایی و به ما معرفی کنند. برنامه‌های خود را گسترش دادیم و ماه گذشته فراخوان آن را منتشر کردیم.

وی اضافه کرد: فراخوان با این موضوع «شناسایی دارایی‌های که تاکنون از چشم شهرداری پوشیده مانده و عنوان شیوه مولد سازی». بیش از ٧٠٠ پیشنهاد به دست ما رسید برایانتخاب پیشنهادات برتر ٣ مرحله ارزیابی قرار داریم. برای انتخاب ایده‌های برتر قوانینی تنظیم شد.در مرحله اول اگر در ایده‌ها چهار شرط رعایت نشده باشد حذف شود و این چهار شرط شامل ایده تکراری باشد، با قوانین کشور یا شهر مشهد در تضاد باشد، ایده‌های که به صورت کلی گفته شده‌اند و ایده نوعی در کلیگویی آن‌ها وجود نداشته باشد، ایده گفته شده ارتباطی با دارایی و ثروت پنهان ندارند. با توجه به این شرایط ٣۵٠ پیشنهاد از ٢٠٠ کارمند شهرداری انتخاب شد. 

اصغری‌پور عنوان کرد: سپس برای پیشنهادات باقی مانده جلسه تبیین برگزار شد. در این جلسه به آن‌ها کمک شد که بتوانند طرح‌ها را کاملتر کنند بعد از ۴٨ ساعت فرصت طرح‌ها تکمیل و برای ما ارسال شد. سپس از این تعداد ٢۵٠ طرح انتخاب شد. طرح‌ها وارد مرحله دوم ارزیابی قرار گرفت. در این مرحله دو کمیته داوری ٧ نفره تشکیل شد و تمام معاونت‌های شهرداری در این کمیته داوری حضور داشتند. پیشنهادات ارزیابی و ١٢ طرح نهایی شد. 

در جلسه منتورینک امروز این ١٢ طرح تلاش خواهند کرد تا پیشنهادات خود را کاملتر کنند تا در جلسه اختتامیه در حضور داوران و پیشنهاد دهندگان پیشنهاد خود را ارائه دهند. در جلسه امروز ١٠ نفر در حوزه اقتصادی، خلاقیت، تجاری سازی ایده، چگونه می‌توانند ایده را برای سرمایه گذاری جذاب کنند، از لحاظ حقوقی و افزایش فن بیان به پیشنهاد دهندگان طرح‌ها مشاوره می‌دهند.
بعد از این جلسه پیشنهاد دهنده مهلت یک هفته‌ای برای تکمیل ایده‌ها خواهند داشت و در نهایت در جلسه اختتامیه پیشنهادات برگزیده انتخاب خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->